Dennis, de zoon des huizes, ligt met een gebroken been op het terras. Zijn oom, een eigenaardige man, komt oppassen en hij heeft een tas vol vreemde toverspullen bij zich... Al in het intro hebben kinderen kunnen zien dat er een tovenaarswedstrijd gaande is, waarin de hoofdprijs wordt gewonnen door degene die het vreemdste, verbazingwekkendste dier kan toveren. De oom van Dennis gaat in de tuin eens lekker experimenteren met alle dieren die daar wonen. Omdat Dennis nog niet mag lopen, moeten zijn hond, Flora de vlieg en Meneer Muis de dwaze tovenaar stoppen. Ieder op zijn eigen manier en met zijn eigen mogelijkheden.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Een vakantie als dekmantel
De oom van Dennis wil de machtigste tovenaar van de wereld worden. Hiervoor moet hij naar Holidonia om daar paarse kleding in het water te dompelen en deze vervolgens over een steen te wrijven. Niemand mag van zijn plannen weten, daarom gebruikt hij een vakantie op Holidonia met de hele familie als dekmantel. Dennis vermoedt iets en stopt voor de zekerheid zijn drie vrienden, een muis, een vlieg en een hond, in zijn koffer. De vrienden hebben allemaal een specialiteit: de hond is groot en sterk, de muis is niet snel bang en de vlieg is slim. Door de dieren steeds op het juiste moment in te zetten, kunnen kinderen voorkomen dat de dwaze tovenaar de macht grijpt.
Iedereen heeft zijn specialiteit
De drie vrienden van Dennis spelen de hoofdrol in dit interactieve avontuur, dat op verschillende manieren gespeeld kan worden. Iedere locatie moet met alle drie de dieren worden verkend, omdat ze allemaal verschillende eigenschappen hebben. Zo kan bijvoorbeeld alleen de hond goud zoeken in de goudmijn, omdat alleen hij sterk genoeg is. En alleen de muis is dapper genoeg om in een donkere grot de weg te vinden. Grappig is ook dat het perspectief verandert wanneer een kind de muis selecteert of juist de vlieg. De muis kan alles dat laag is goed bekijken, terwijl de vlieg juist de hoge plekken kan bereiken.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Het spelletjeshuis van de dwaze tovenaar is gebaseerd op de reeks rond de dwaze tovenaar. Een aantal behendigheidsspelletjes uit deze serie is bij elkaar op een cd-rom gezet en er zijn twee nieuwe spellen aan toegevoegd. Voor liefhebbers van behendigheidsspelletjes is dit een goedkope, aardige titel.
Popcorn verzamelen
Dennis, bekend uit de serie rond de dwaze tovenaar, mag eigenlijk niet in de kelder komen. Toch gaat hij stiekem op zoek naar de sleutels, om de drie deuren in de kelder te openen. Volgens de doos horen in de kelder zeven spelletjes te liggen, maar wij konden er maar zes vinden. De spelletjes zien er goed verzorgd uit.
Het leukste spelletje is een variant van PacMan (zie afbeelding). Dennis moet popcorn verzamelen in veel verschillende levels en de spookjes ontlopen, tenzij hij een beertje oppakt. Dan zijn de spookjes ineens heel bang voor hem. Soms verschijnt er een raketje. Als Dennis deze oppakt, kan hij eventjes veel sneller bewegen. Ook is er in ieder level een luik te vinden, dat af en toe opengaat. Dennis kan hier dan naar binnen gaan en extra popcorn verzamelen.
In een ander spel moeten kinderen met tomaten op spoken mikken, waarbij ze de stenen die de spoken gooien moeten ontwijken. De spoken komen steeds lager te vliegen, dus ze moeten goed mikken.
Met het toverstafje in de derde kamer kan het fotoboek worden geopend. Hier zijn grappige foto's te vinden en een aantal spelletjes met meerdere moeilijkheidsniveaus. Het programma past automatisch het niveau aan de resultaten van het kind aan. Kinderen moeten Flora de Vlieg in de afwasteil van kopje naar kopje laten vliegen, zonder dat haar vleugels nat worden. Verder mikken ze met ballen op de gemene poes van de dwaze tovenaar en sturen ze ballonnen omhoog voor de dieren die in de bomen zitten te wachten. Tenslotte is er een moeilijk sorteerspel, waarin zestien gezichtjes in vier rijen moeten worden geplaatst. De bedoeling is dat er in iedere horizontale en verticale rij geen wezentje voorkomt met dezelfde kleur, neus of mond.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Kijk en luister naar de verhalen:
- Uit Logeren
- Mooie Eitjes
- Lekker Bruin
- De Schildpad
- Een Zwarte Bril
- De Grootste Worm
Systeemvereisten
Voor PC: Een Pentium-processor, 16 MB intern geheugen, 10 MB vrije ruimte op de harde schijf, Geluidskaart, 8 speed cd-romspeler, 14 inch monitor (640x480 pixels), Muis en toetsenbord
Voor Macintosh: Mac met Power PC-processor, 16 MB intern geheugen, 10 MB vrije ruimte op de harde schijf, 8 speed cd-romspeler, 14 inch monitor (640x480 pixels, Muis en toetsenbord
Leer luisteren naar samenklanken
Hoe gemakkelijker je je oor kunt sturen, hoe meer je in een muziekstuk gaat horen of het nu door een symfonieorkest of door een popband gespeeld wordt. Je gaat er actief door luisteren. Als je zelf muziek maakt is het ook erg handig als je goede oren hebt.
Materiaal
Op deze cd-rom vind je een heleboel spellen. De helft van deze spellen gaat over de intervallen uit het octaaf. De andere helft behandelt de drieklanken majeur, mineur, verminderd en overmatig met hun omkeringen.
Beginners
Voor iedereen zijn er de spellen waarbij alleen met klank gewerkt wordt. Je oren worden geoefend in het herkennen van klanken en het apart horen van de tonen waaruit de klanken zijn samengesteld.
Gevorderden
De doorzetters kunnen de naam of het notenbeeld bij de opgegeven klank zoeken. Als je een harmonie-fanfarediploma wilt halen, kun je hiermee oefenen.
Profs
Echte fanatiekelingen stellen zelf een klank samen bij een opgegeven naam of notenbeeld. Het benoemen van intervallen en drieklanken is een voorwaarde voor toelating tot het conservatorium.
Print op elk gewenst moment een rapport met de tot dan toe behaalde scores
Het programma onthoudt voor iedere speler op elk niveau het aantal behaalde punten. Ook houdt De Klankenkraker de totaalscores bij. Op elk gewenst moment kan een rapport worden afgedrukt, met de tot dan toe behaalde scores, Bovendien geeft De Klankenkraker - op basis van de behaalde resultaten - aan wanneer een speler aan een hoger niveau toe is.
Print op elk gewenst moment een rapport met de tot dan toe behaalde scores
Het programma onthoudt voor iedere speler op elk niveau het aantal behaalde punten. Ook houdt De Klankenkraker de totaalscores bij. Op elk gewenst moment kan een rapport worden afgedrukt, met de tot dan toe behaalde scores. Bovendien geeft De Klankenkraker - op basis van de behaalde resultaten - aan wanneer een speler aan een hoger niveau toe is.
Systeemeisen:
Windows 95, geluidskaart
De Mierenhoop diep onder de grond
- Het doolhof: Help de mier door de acht niveaus van het doolhof.
- De werkmieren: Breng de kruimels die in het bos zijn verzameld naar de werkmieren.
- De bioscoop: Leer lezen in de bioscoop van de mieren.
- Muziek: Ritme en maat zijn belangrijk als je in de mierenband speelt.
Het insectenrijk op de grond
- De dierenhuisjes: Wie woont in welk huisje? Combineer de kleuren en vormen.
- De schilderles: Zoek de goede kleuren. de schilderkever helpt een handje.
- Boodschappen doen: Help de wesp met de boodschappen. Zoek alles wat op zijn lijstje staat op in het plaatje.
- Winkelen: Vang behendig en snel de spulletjes die de insecten naar je toe gooien voordat ze op de grond vallen.
De bomen tussen de bladeren
- De schilderende eekhoorn Eddie: Heel veel kleurplaten. Jij mag ze inkleuren.
- De puzzel: De eekhoorn heeft een nachtmerrie. als de puzzel opgelost is, wordt het toch nog een mooie droom en kan hij weer rustig slapen.
- Appels rapen: Raap snel alle appels op voordat de rupsen ze opeten.
- De vlinders: Opeens vliegen er overal vlinders. Kijk of je de vlinders kunt vinden die bij elkaar horen.
De open plek in het hart van het bos
- Verstoppertje spelen: Speel verstoppertje met de dieren van het bos.
- De bever: Help de bever met het bouwen van een dam.
- De tovenaar: De das kent allerlei slimme tovertrucs.
- Het wilde zwijn: Help het wild zwijn zoeken naar eikeltjes en andere lekkere hapjes. Leer meer over de vruchten en bladeren die je in het bos kunt vinden.
Het plakboek
Met het vergrootglas kun je de planten en dieren onderzoeken die in Forestia leven. Je kunt de plaatjes van de planten en dieren inplakken in je plakboek. Bij elk plaatje zit een tekstje en een geluidsfragment. Je kunt elke bladzijde van je plakboek afdrukken om er een echt boek van te maken.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Systeemeisen:
Windows: 3.1, 386DX-processor, 4 MB RAM
Tijdmachine
Het doel van het spel is om vijf tabletten met hirogliefen te vinden. Deze zijn in het bezit van bekende historische personen. Het spel begint met een tip over de periode waarin deze persoon leefde. Met een tijdmachine kan naar deze periode worden gereisd. Natuurlijk moeten kinderen daar wel in de juiste kleding aankomen en hebben ze ook een ruilmiddel nodig, dat interessant is voor de mensen die in die periode leven. Wanneer ze, met de juiste kleren aan, in de goede tijd zijn aangekomen ontmoeten ze zes personen. Opnieuw krijgen ze een tip, over wie degene is in het bezit van een tablet. Dan moeten ze proberen hun voorwerp te ruilen voor het tablet met de hirogliefen. Wanneer dit is gelukt, keren ze terug naar het heden en krijgen ze een nieuwe tip, voor de tweede tablet. Het is mogelijk om extra tips, informatie of een biografie te kopen, maar dit kost energie, evenals het tijdreizen zelf. En wanneer alle energie op is voordat de vijf tabletten zijn verzameld, is het spel verloren.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98
Rechercheur
De vijf speciale tulpen van bloemenkweker De Bruin zijn gestolen. En deze tulpen heeft hij nodig om een bijzondere zwarte tulp te kweken. Hij schakelt het recherchebureau CIR in om de gestolen tulpen terug te vinden. Kinderen werken bij dit bureau als rechercheur en dienen op speurtocht te gaan. Iedere tulp is in een andere provincie verborgen en de bedoeling is dat kinderen eerst - met behulp van een aantal aanwijzingen - naar de juiste provincie reizen om daarna de juiste plaats te vinden.
Aanwijzingen
Dit spel kan op vier niveaus worden gespeeld. Op het eerste niveau hebben kinderen veel tijd en 2000 euro's voor de speurtocht tot hun beschikking. Op hogere niveaus beschikken ze over minderen tijd en euro's waardoor efficinter speuren noodzakelijk is. Verder krijgen kinderen een (virtuele) laptop, chipknip, mobiele telefoon en een onmisbaar kompas. Op de computer staat een eerste aanwijzing over de provincie waar zich een tulp bevindt. Eventueel kunnen kinderen extra tips kopen voor 50 euro per stuk. Aanwijzingen zijn bijvoorbeeld:
- Deze provincie grenst aan Duitsland
- De snelwegen A28 en A7 beginnen (of eindigen) in deze provincie
- Deze provincie heeft een vliegveld
- In deze provincie vind je grote boerderijen die borg worden genoemd
- Deze provincie heeft een oppervlakte van ongeveer 200.000 hectare
- Op het NS-station laden kinderen hun chipknip op en kopen een kaartje naar een bepaalde provincie. Zodra ze daar aankomen, horen ze of ze in de juiste provincie zijn beland. Als dat niet zo is, kunnen ze het kompas gebruiken om de richting te zien waar de tulp zich bevindt. In de goede provincie aangekomen, kijken ze op de laptop om de eerste tip over de stad te lezen, waar de tulp verborgen is.
Ook nu kunnen ze meerdere tips kopen. Voorbeelden zijn:
- Als je met de trein van Heerenveen naar Meppel reist, kom je langs deze plaats
- Deze stad ligt ten noordoosten van Emmeloord
- Deze stad ligt ongeveer 15 kilometer van de grens met Drenthe
Soms krijgen ze een aanwijzing per mobiele telefoon. Bovendien kunnen ze dit apparaat gebruiken om (zogenaamd) op Internet een atlas, reisgids of gegevens te raadplegen.
Reizen per bus
Met de bus, fiets, lopend of per taxi reizen ze naar de plaats toe. Als ze goed hebben gekozen, krijgen ze bij aankomst meteen een tulp. Nu moeten ze terug naar het treinstation van de provinciehoofdstad om op zoek te gaan naar de volgende tulp.
Als ze uiteindelijk de vijf tulpen hebben gevonden spelen ze een variant van Master Mind, waarbij de tulpen in de juiste volgorde moeten worden gezet. Pas dan is het spel gewonnen. Eventueel kunnen kinderen geld bijverdienen met vier verschillende spelletjes, waarbij ze bijvoorbeeld een provincie aan een stad moeten koppelen.
Systeemeisen:
Windows 95, Windows 98
Welk dier lost het probleem op?
In De dwaze tovenaar verkennen kinderen als muis, hond of vlieg een huis met een groot geheim. Het jongetje Dennis is hier namelijk verdwenen en er zijn allerlei aanwijzingen dat zijn oom, een mislukte tovenaar, ermee te maken heeft. Met een klik op een voorwerp wordt geleidelijk het verhaal duidelijk, zijn er grappige animaties te zien of komt een spelletje te voorschijn. Wat dit spel bijzonder leuk maakt, is dat de spelletjes meestal afhankelijk zijn van het dier waarmee het kind het avontuur beleeft. De vlieg kan vliegen en zodoende hoge plekken bereiken. De hond is sterk en kan zonder probleem kasten openmaken en de kat des huizes wegjagen. De muis kan in holletjes kruipen en is bovendien erg slim. In het huis liggen een aantal toverstafjes verborgen, waarmee van het ene dier naar het andere kan worden overgeschakeld. De vertrekken van de tovenaar blijken zich in de kelder te bevinden, waar hij de dromen - die hij van andere mensen steelt - bewaart. De toegang tot deze kelder moet overigens in ieder spel opnieuw op een andere plek worden gevonden. Het tweede deel van het avontuur speelt zich in een dromenwereld af. De keuze van het juiste dier is bepalend voor het oplossen van het mysterie van het verdwenen jongetje.
Een aantal voorbeelden van spelletjes:
- Haal de etensresten uit de blender zonder door de messen geraakt te worden.
- Spuit een brutaal worstje in de koelkast onder met tomatenketchup.
- Laat de vlieg van het ene kopje naar het andere kopje springen, zonder nat te worden.
Systeemeisen:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98, Mac
Minimum systeemeisen:
Pentium-processor
32 Mb intern geheugen
150 Mb vrije schrijfruimte
Monitor (800x600, hoge kleuren)
cd-romspeler (4x)
muis
geluidskaart (optioneel)
printer (optioneel)
Schmink! is hét pakket om de gekste, mooiste en spannendste maskers te maken. Met dit programma heb je oneindig veel mogelijkheden om te experimenteren met schmink, baarden, hoeden en pruiken. Je kunt het zo gek niet bedenken. Heb je binnenkort een feestje of wil je je eigen carnavalsmasker ontwerpen? In Schmink! vind je alles wat je nodig hebt. Werken met Schmink! is heel eenvoudig. Gebruik een eigen foto, die je gescand hebt of met een digitale camera gemaakt heb, of kies uit een van de modellen die bij dit programma zijn meegeleverd. Bepaal de contouren van het gezicht en je kunt beginnen. Experimenteer met make-up, tattoo's, brillen, hoeden, pruiken en allerlei andere accessoires. Je vrienden zullen hun ogen niet geloven. Ben je tevreden met het ontwerp dan kun je het opslaan en afdrukken. Wat je ook kunt doen is het ontwerp e-mailen naar je vrienden en vriendinnen, of op internet zetten. Zo kunnen andere mensen het ook bekijken en ideeën opdoen. Het is ook mogelijk om een digitale ansichtkaart te maken van je ontwerp en die via e-mail te versturen.
Minimum systeemeisen:
Pentium-processor
32 Mb intern geheugen
150 Mb vrije schrijfruimte
Monitor (800x600, hoge kleuren)
4-speed cd-romspeler
muis
geluidskaart (optioneel)
printer (optioneel)
De cd-rom Nieuws uit de natuur bevat de 10 leukste spelletjes uit de televisieserie Nieuws uit de natuur, die wordt uitgezonden bij Teleac/NOT. In deze serie, die zich richt op jonge kinderen, wordt spelenderwijs informatie gegeven over planten en dieren. De spelletjes op deze cd-rom gaan over dieren en planten, waarover kinderen allemaal dingen te weten komen. Wie weet er bijvoorbeeld dat een libel sneller is dan een struisvogel? En dat een dolfijn geen vis is maar een zoogdier?
Nieuws uit de natuur in vogelvlucht:
Dierenrace: Vier dieren rennen, zwemmen en vliegen naar de finish. Welke is het snelst?
Puzzelen met paddestoelen: In Puzzelen met paddestoelen moeten kinderen goed kijken hoe de paddestoelen in elkaar zitten. Het is steeds moeilijker te zien, want de puzzelstukjes worden steeds kleiner.
Bodemdieren: Wie weet wat er allemaal over de bodem rondkruipt? Kijk goed naar de foto's van de bodemdieren en beantwoord de vragen.
Afval: Afval scheiden is belangrijk voor het milieu. Wie weet wat natuurlijk afval is en wat chemisch is? Probeer het afval zo goed mogelijk te scheiden.
Gebit: Een gebit bestaat uit hoektanden, snijtanden en kiezen. Welke tanden zitten waar? Als de vragen goed beantwoord worden, verschijnt er een woord, zijn de vragen niet goed beantwoord dan is het woord abracadabra.
Schutkleur: Om niet op te vallen hebben sommige dieren een schutkleur. Kinderen moeten door goed naar het schilderij te kijken, ontdekken waar de dieren zich schuilhouden.
Vreemde eend in de bijt: Sommige dieren lijken op eenden, maar zijn het niet. Ze zijn groter of hebben een langere hals. Welke van de vier is de vreemde eend in de bijt?
Schildpad: Wat weten kinderen van schildpadden? Door op het schild te klikken, krijgen ze verschillende vragen. De letters die verschijnen bij een goed antwoord vormen een woord.
Van blaasjeswier tot baviaan: In welke groep horen de planten en dieren die je ziet?
Kikkerbord: Eerst dobbelen en dan de kikker verplaatsen. Kijk uit dat de ooievaar je niet te pakken krijgt.
Minimum systeemeisen:
PC met cd-romspeler
Windows 95/98 of hoger
Internet Explorer 5.0 of hoger
1024x768 beeldschermresolutie
Het eerste stripboek van Suske en Wiske kwam uit in 1947 en sinds die tijd zijn er honderden strips rond het avontuurlijke duo verschenen. Fans die zelf ook wel eens willen proberen om een strip met de bekende figuurtjes te maken, kunnen met dit programma aan de slag.
Tekstballonnen en achtergronden
De werking van het programma is simpel. Een strippagina wordt op eenvoudige wijze verdeeld in drie tot twintig vakjes, die vervolgens ook nog tot de gewenste breedte of hoogte kunnen worden uitgerekt. Met een klik in een vakje verschijnt het atelierscherm met kant-en-klare afbeeldingen van Suske, Wiske, Lambik, Sidonia, Jerom, Tobias, Krimson, Sus Antigoon en andere bekende figuren. Ieder figuurtje kan op vier verschillende groottes worden weergegeven en op de achtergrond of voorgrond worden geplaatst. Bovendien kan ieder figuur gespiegeld worden weergegeven. Er zijn ook achtergronden, meubels en tekstballonnen in vele vormen en maten beschikbaar. Het intypen van de teksten in de ballonnen gaat eenvoudig: als de tekst wat langer wordt of korter blijkt te zijn, kan de grootte van de ballon worden aangepast. Een extra mogelijkheid is om jpg, bmp of tif plaatjes in de stripmaker te importeren, waardoor kinderen hun eigen gezicht of een mooi landschap in de strip kunnen plaatsen.
Deze stripmaker is gebruiksvriendelijk, maar heeft niet zo veel verschillende plaatjes. Het maken van een echte Suske en Wiske strip is niet echt mogelijk hierdoor. Het blijft een beetje spelen ermeer, maar de mogelijkheid om eigen plaatjes en foto's te importeren maakt het wel heel leuk om een strip te bedenken, waarin Suske en Wiske bijvoorbeeld een bijrol spelen. Al met al is dit een grappige, niet al te dure cd-rom voor creatieve fans van Suske en Wiske.
Minimum systeemeisen:
Pentium 120 Mhz
Windows 95/98 of hoger
16 Mb intern geheugen
640 x 480 kleuren, hoge kleuren
cd-romspeler
Een heerlijk platformspel vooro de PC.
Professor Barabas ontvangt een noodsignaal van het ruimtewezentje Klomo. Diens ouders worden gevangen gehouden op de planeet Orbis en Klomo vraagt Suske en Wiske om hulp. Het wordt een waanzinnig avontuur, met vijf reuzegrote levels waarin onze helden het opnemen tegen vonkende vijanden, sissende zandslangen, knetterend knalkruid en allesverwoestende meteoren.
Naast dit spel, dat garant staat voor urenlang spelplezier, vindt u op de CD-Rom de ruimtewebsite van Professor Barabas, waarop allerlei ruimte-wetenswaardigheden te vinden zijn. U kunt off-line surfen over deze site, want alles is op de CD-Rom terug te vinden!
Er is nog een zeven-verschillen speurtocht, een behendigheidsspel met een maanlander en een biografie van de maker van Suske en Wiske: Willy Vandersteen. Kortom: voer voor Suske- en Wiske-logen.
Minimum systeemeisen:
Pentium 90 Mhz
Windows 95/98 of hoger, niet voor Windows NT geschikt!
16 Mb intern geheugen
10 Mb vrije harde schijfruimte
640 x 480 kleuren, 256 kleuren, direct X-ondersteuning
geluidskaart
4-speed cd-romspeler
Weer een fraai platformspel met 8 levels om te spelen, de moeilijkheidsgraad van het spel stijgt met het behalen van een hoger level!
Ken je de legende van de gestolen schat van farao Antef? De Egyptenaren geloven dat farao Antef het eeuwige leven krijgt als hij opnieuw met zijn koninklijke attributen verenigd wordt. Maar niemand heeft ooit het graf of de schat teruggevonden. Vertrek jij samen met Suske, Wiske, Sidonia en Jerom naar het verre Egypte? Het geheim van de farao is een interactief spel waarin je zelf voortdurend moet rondkijken, goed nadenken en vooral snel reageren.
Minimum systeemeisen:
Pentium 90 Mhz
Windows 95/98 of hoger, niet voor Windows NT geschikt!
16 Mb intern geheugen
10 Mb vrije harde schijfruimte
640 x 480 kleuren, 256 kleuren, direct X-ondersteuning
geluidskaart
4-speed cd-romspeler
Uitvoering: full-box met 2 cd's, inclusief headset: koptelefoon en microfoon!
Verschijnt maart 2003
Het Geluidenboek is een fantastisch lees- en luisteravontuur! Maak je eigen hoorspel met de geluiden en verhalen van Het Geluiden boek. Je kunt kiezen uit 20 verhalen en meer dan 500
geluiden. Lees een verhaal of speel het af en zoek de mooiste, spannendste, liefste of zieligste geluiden erbij. Ook kun je zelf geluiden opnemen, je eigen verhalen schrijven en geluiden uitgebreid bewerken. Met Het Geluidenboek ben je schrijver, componist en geluidstechnicus tegelijk. Het enige wat je nodig hebt is je fantasie!
Het Geluidenboek bevat:
De Boekenkast
In De Boekenkast vind je de verhalen waarmee je aan de slag kunt. De verhalen zijn
geschreven door bekende kinderboekenschrijvers, zoals Sjoerd Kuyper, Naima EI Bezaz, Dolf
Verroen, Jet van Boxtel, Wouter Klootwijk, Lieneke Dijkzeul en Thomas Verbogt.
Het Boek
De boekenleggers van Het Boek staan vol met geluiden die je in het door jou uitgekozen
verhaal kunt zetten. Je kunt geluiden kiezen uit 6 categorieën: Dieren, Natuur, Fantasie,
Mensen, Emotie en Stad. In totaal zijn er meer dan 500 geluidsclips.
Het Laboratorium
Het Laboratorium is een geheime kamer in Het Geluidenboek. Je kunt hier experimenteren
met het maken van geluiden. Zo kun je je eigen stem laten galmen, of als een
smurfenstemmetje laten klinken, of heel gewone geluiden achterstevoren afspelen en ze zo
heel spannend maken...
De Studio
In De Studio kun je met de microfoon je eigen geluiden opnemen! Je kunt alles opnemen wat
je je maar kunt bedenken: stemmen, instrumenten, of geluiden met voorwerpen om je heen.
En met de jukebox kun je geluiden importeren die je bijvoorbeeld van het internet hebt
afgehaald.
Componeren met geluiden en verhalen voor kinderen van 6-12 jaar
Minimum systeemeisen:
Windows 95/98/2000/ME/XP
32 Mb intern geheugen
16-speed CD-Romspeler
Pentiumprocessor 166 Mhz
Geluidskaart
256 kleuren video
De meest fantastische antwoorden op de lastigste vragen!
Met Willem Wever's grote kennisavontuur beleef je urenlang speel- en kijkplezier.
dvd-video
Dit pakket bevat een dvd die je kunt bekijken in de dvd-speler van je computer of die bij je televisie. Op de dvd staan bijna 2 uur hoogtepunten uit het televisieprogramma waarin Jetske antwoorden zoekt op allerlei spannende en rare vragen.
cd-rom
Op de cd-rom staat de grote Willem Wever kennisquiz. Weet jij in welk land de frikadel is uitgevonden, wat de grootste haai is, of hoe lang een astronaut maximaal mag zijn? Je kunt de quiz alleen of met z'n tweeën spelen. Als je alleen speelt worden je scores bijgehouden in een topscorelijst.
Op de cd-rom staan ook 9 spannende Flashgames waarin je slim en behendig te werk moet gaan. Zo moet je in de zeilrace alle gevaren omzeilen, maar wel zorgen dat je op tijd de finish bereikt!
Systeemeisen:
DVD-speler (in PC of bij de t.v.)
Pentium processor met 233 Mhz
16-speed CD-Romspeler
Geluidskaart
Windows 95 of hoger
64 Mb intern geheugen
Video: 16 bit, 8 Mb geheugen
Ware kleuren
Omschrijving inhoud:
Wie kent Bobo niet? Al meer dan dertig jaar bestaat Bobo en hij is in die jaren geen dag ouder geworden. Bobo leeft in z¿n eigen kinderwereld die zeer herkenbaar is voor kinderen van 4 tot ongeveer 7 jaar. De hele dag avonturen beleven, dat is waar Bobo voor staat. Omdat Bobo ook buitengewoon leergierig is, is leren eigenlijk ook een onderdeel van het spelen en van avonturen die Bobo beleeft.
Elk van de cd-romtitels bevat acht oefeningen die, zoals het bij Bobo hoort, bomvol avontuur zullen zitten. De oefeningen zullen de juiste mix hebben van spelen en leren. Uitgangspunt van de oefeningen en spellen is dat kinderen creatief en educatief bezig zijn met spellen die:
- Op meerdere manieren opgelost kunnen worden
- Intuïtieve spelregels hebben
- Zo realistisch mogelijk reageren
- Meerdere niveaus kunnen hebben (3, 4 of 5 sterren)
- Bij opnieuw spelen elke keer anders zijn, een doolhof dat door het programma wordt gegenereerd zal er elke keer anders uitzien.
- Fouten niet benadrukken met feedback, maar wel het afronden van een oefening belonen (applaus, slingers, ballonnen).
- Goede audio-ondersteuning hebben, geschreven instructie is niet zinnig voor deze leeftijdsgroep.
Alle cd-roms hebben zeer gevarieerde oefeningen waarbij een aantal elementen steeds zal terugkeren:
- Leren lezen
- Tellen
- Muziek maken
- Puzzelen
- Herkenning van kleuren en vormen
- Memory en Elektro.
Systeemeisen:
Windows 98
Omschrijving inhoud:
Wie kent Bobo niet? Al meer dan dertig jaar bestaat Bobo en hij is in die jaren geen dag ouder geworden. Bobo leeft in z¿n eigen kinderwereld die zeer herkenbaar is voor kinderen van 4 tot ongeveer 7 jaar. De hele dag avonturen beleven, dat is waar Bobo voor staat. Omdat Bobo ook buitengewoon leergierig is, is leren eigenlijk ook een onderdeel van het spelen en van avonturen die Bobo beleeft.
Elk van de cd-romtitels bevat acht oefeningen die, zoals het bij Bobo hoort, bomvol avontuur zullen zitten. De oefeningen zullen de juiste mix hebben van spelen en leren. Uitgangspunt van de oefeningen en spellen is dat kinderen creatief en educatief bezig zijn met spellen die:
- Op meerdere manieren opgelost kunnen worden
- Intuïtieve spelregels hebben
- Zo realistisch mogelijk reageren
- Meerdere niveaus kunnen hebben (3, 4 of 5 sterren)
- Bij opnieuw spelen elke keer anders zijn, een doolhof dat door het programma wordt gegenereerd zal er elke keeranders uitzien.
- Fouten niet benadrukken met feedback, maar wel het afronden van een oefening belonen (applaus, slingers, ballonnen).
- Goede audio-ondersteuning hebben, geschreven instructie is niet zinnig voor deze leeftijdsgroep.
Alle cd-roms hebben zeer gevarieerde oefeningen waarbij een aantal elementen steeds zal terugkeren:
- Leren lezen
- Tellen
- Muziek maken
- Puzzelen
- Herkenning van kleuren en vormen
- Memory en Elektro.
Systeemeisen:
Windows 98